ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА ПРАЦІВНИКІВ






Рання профорієнтація дошкільників


Рання профорієнтація – це виявлення нахилів, інтересів, зацікавлень дітей тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності дітей з метою подальшої професійної орієнтації.

Мета ранньої профорієнтації – сформувати у дитини емоційне відношення до світу професій, йому повинна бути надана можливість використовувати свої сили в доступних видах діяльності. В дошкільному закладі перш за все були розроблені заходи з питань ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку. Під час проведення анкетування дітей спостерігалася чітка диференціація вподобань. Так хлопчики мріють стати військовими, водіями, директорами, дівчатка - частіше обирають, так би мовити, жіночі професії: вихователя, лікаря, продавця, навіть мами – домогосподарки. Хлопчиків більше приваблює новий, романтичний зміст праці а дівчатка частіше обирають фах через те, що він, на їхню думку, потрібний та престижний . Для ознайомлення дітей з різноманітними сучасними спеціальностями, ми застосовуємо чимало форм та методів профорієнтаційної роботи.

Методи і прийоми профорієнтаціонної роботи

профорієнтаційна бесіда
розповідь
сюжетно-рольова гра
наочні методи роботи( спостереження натуральних об’єктів і розгляд зображень об’єктів)
заняття
пояснення
перегляд і обговорення казок, фільмів, телепередач профорієнтаційного змісту
тематичні розваги.

Форми профорієнтаційної роботи включають:

індивідуальні заняття
конкурси;·розваги
показ фотомонтажів про професії
участь у гуртках
знайомство дітей із спеціальностями оточуючих їх людей.Всі професії, як писав поет, чудові – обирай на смак.

Вибір професії - чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності. Професія – це вид праці, діяльності, самоствердження людини. Виховання активних громадян суспільства, розвиток їхньої ініціативи і здібностей відбувається ще в дошкільному віці. Запровадження нових інтерактивних технологій у профорієнтації, тобто раннє виявлення нахилів, інтересів, зацікавлень дітей тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності людей з метою подальшої професійної орієнтації. Педагоги повинні сформувати у дитини емоційне відношення до світу професій, йому повинна бути надана можливість використовувати свої сили в доступних видах діяльності.

Вивчаючі праці відомих науковців, ми виявили найбільш свідомий вклад в розвиток поняття «Рання профорієнтація» доктора Євгена Клімова

Його класифікація розділяє всі професії на п’ять головних типів:

Людина – природа
Людина – техніка
Людина - людина
Людина – знакова система
Людина – художній образ

Завдання педагогів:

Створити природне стимулююче середовище, спрямоване на формування внутрішньої позиції щодо навколишнього, здатності усвідомлювати рукотворне походження предметного світу.

Розширити знання дітей про існування різних професій.

За допомогою залучення дітей до флористики, стимулювати в них прояви ініціативи у творчій діяльності, розвивати вміння налагоджувати співробітництво задля досягнення кращих результатів.

Формувати вміння ставити перед собою конкретну мету, добирати оптимальні прийоми роботи, відповідні знаряддя праці.

Виховувати інтерес до нового та надзвичайного, розуміння того, що працелюбність є показником людської гідності та здатності вдосконалювати себе.

 

Психологічне здоров’я: реакції на екстремальні ситуації











За матеріалами телеграм-каналу «Подбай про себе» 


НАЦIОНАЛЬНА ГАРЯЧА ЛIНIЯ З КОНСУЛЬТУВАННЯ МIГРАНТIВ ТА ПРОТИДIЇ ТОРГIВЛI ЛЮДЬМИ





Скористайтеся чат-ботом @SafeMigrationBot, щоб дізнатися про правила в’їзду до країн в умовах війни, безпечну міграцію, гарячі лінії підтримки тощо. Залишаємось на зв'язку та піклуємось про безпеку під час подорожей!

9 вправ, які навчають толерантності


«ДИТИНА» – це неповторний витвір мистецтва, який можна поповнювати найяскравішими кольорами. ЛЮБОВ, УВАГА і ТЕРПІННЯ – три основні складові успішного виховання


Пам'ятка «що повинен знати педагог, який виховує обдаровану дитину?»

·        У талановитої дитини відразу помітні тонка спостережливість, зосередженість, посидючість, уміння наполегливо переслідувати поставлену мету, самостійність і незалежність у діяльності.

·        Немотивований тиск та примус, нав'язування занять затримують прояви справжніх природних нахилів.

·        Занадто рання спеціалізація та «професіоналізація» збіднюють особистість. Необхідно гармонійно розвивати сукупність тілесних, душевних І розумових сил, які становитимуть реальну користь у житті, допоможуть вихованцеві посісти достойне місце в суспільстві.

·        Талановитій дитині необхідно надавати не тільки свободу самодіяльності, а й можливість у певних межах обговорювати з дорослими свої наміри. У результаті виробляється самоповага та здатність критично оцінювати свої здібності й дії.

·        Інтенсивному розвитку природних задатків допомагають ознайомлення з різноманітною діяльністю, глибокі й помірно численні враження. Потрібні для творчості фарби, звуки, форми, рухи талановиті діти знаходять у спілкуванні з природою, яка пробуджує мислення, уяву, творчість.

Цікавий матеріал, який можна використати як доповнення до наведених вище порад учителям і батькам, містять сучасні дослідження, проведені відомим психологом А. Баркан із питань виховання обдарованої дитини:

1.     Важливо не ігнорувати унікальності такої дитини, проте й не висловлювати надмірних захоплень її обдарованістю, не перетворювати життя дитини на інструмент задоволення батьківських амбіцій.

2.     Природна допитливість обдарованих дітей є причиною безлічі запитань, якими вони «замучують» дорослих. Особливо складно з такими дітьми в школі. їх намагаються порівняти з іншими, підігнати під зручний стандарт звичайного, слухняного учня. Ось чому так часто ті, кого в дитинстві називають «вундеркіндами», з віком стають звичайними прагматичними людьми, які нічого оригінального, нового не створюють, а їхні досягнення не відповідають рівню їхніх здібностей.

3.     Необхідно створювати всі умови для розвитку таланту, але не нав'язувати дитині своїх захоплень та інтересів, не культивувати необхідності будь-що досягти неперевершених результатів, не перевантажувати, не змушувати постійно займатися улюбленою справою, бо це може відбити бажання цікавитися улюбленим заняттям, стати причиною неврозу або розвинути в дитині пихатість та претензійність.

4.     Намагатися зменшити надмірну вразливість обдарованої дитини, вчити її гідно програвати і не сприймати невдачу як трагедію, володіти емоціями, робити все, щоб дитина не занижувала самооцінки і водночас не виставляла на показ свою обдарованість.

5.     Допомагати їй налагоджувати нормальні стосунки з дорослими і дітьми.

6.     Якомога більше приділяти уваги її фізичній активності.

 Поради вихователям обдарованих дітей

1. Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього «Я».

2. Допомагайте здібним дітям виробити адекватну «Я»-концепцію й самооцінку, розвивайте в них емпатію.

3.  Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду, взаємодіючи з людьми.

4.  Дотримуйтесь порядку й дисципліни: обдаровані діти, як і всі інші, мають знати межу допустимо поведінки.

5.  Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця була корисною.

6. У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод—це активізує їхню роботу.

Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного здобування знань.

8.   Привчайте обдарованих дітей працювати разом — це допоможе їм адаптуватися до соціальних умов.

9.    Заохочуйте дітей—це стимулює їх.

     Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей.










НАЦІОНАЛЬНА БЕЗКОШТОВНА ГАРЯЧА ЛІНІЯ З ПИТАНЬ ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ МІГРАНТІВ

527 та 0 800 505 501 – номери телефону Національної безкоштовної гарячої лінії з питань протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів, спеціалісти якої надають консультації іноземцям, які перебувають в Україні та українцям, які планують поїхати за кордон, або повернулися в Україну з-за кордону.
Консультації надаються безкоштовно та конфіденційно!
527.org.ua – електронні консультації
527 – безкоштовні дзвінки з мобільних телефонів в Україні
0-800-505-501 – безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонів в Україні
Графік роботи гарячої лінії: пн-нд з 08:00 до 20:00

Корисні телефони:
  • Гаряча лінія МЗС України для громадян України, які опинилися в надзвичайних ситуаціях за кордоном     (044) 238 16 57
  • Якщо Ви постраждали від торгівлі людьми за кордоном або в межах України, зателефонуйте за телефоном Департаменту боротьби зі злочинами, що пов’язані з торгівлею людьми  Національної поліції України:  (044) 374 37 85 (пн – сб. з 09:00  до 18:00)
  • В екстрених випадках та стосовно розшуку осіб, зниклих за кордоном, можна звертатися на гарячу лінію Укрбюро Інтерполу:  (044) 256 12 53 (цілодобово)
Громадська організація «Ла Страда – Україна»
Робота гарячої лінії:
- організація роботи Національних „гарячих ліній” з питань запобігання торгівлі      людьми, запобігання насильству та захисту прав дітей;
- надання консультацій з питань виїзду за кордон з метою працевлаштування,    навчання, одруження тощо та з питань насильства й захисту прав дітей надання психологічної допомоги потерпілим від торгівлі людьми та насильства;
- постійне ведення та оновлення бази даних для надання консультацій по проблемі торгівлі людьми;
- розробка та видання інформаційних та методичних матеріалів для консультантів телефонів довіри та „гарячих ліній”;
- організація та проведення тренінгів, круглих столів, семінарів, конференцій та інших заходів для консультантів телефонів довіри та „гарячих ліній”;
- надання консультацій по електронній пошті з питань виїзду за кордон з метою    працевлаштування, навчання, одруження тощо та з питань насильства.
 Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації 0 800 500 335 або 116 123 (короткий номер з мобільного)

Національна дитяча гаряча лінія  0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного)



Відеофільм "Станція призначення Життя"- рекомендовано до перегляду


Рекомендовано прочитати:

Стаття «Організація роботи з питань гендерної культури дітей в дошкільних  навальних закладах».






7 он-лайн тестів, які потрібно пройти кожному

https://lviv.com/statti/7-psykholohichnykh-testiv-iaki-varto-proity-kozhnomu/




Організація роботи з питань гендерної культури дітей в дошкільних  навальних закладах.

     Сучасні особистісно-орієнтовані позиції психології та педагогіки щодо ставлення особистості не можуть вважатися досконалими та ефективними, якщо в них не враховано специфіку статі. У старшому дошкільному віці триває розвиток тієї ланки самосвідомості, яка характеризує дитину як хлопчика чи дівчинку. Це можна спостерігати в щоденному вільному спілкуванні дітей, не започаткованому та неконтрольованому дорослими, де вони реалізують відповідний спосіб поведінки, особливо, коли оточення різностатеве. Важливим напрямом роботи педагогічних працівників є робота з питань врахування особливостей протилежних статей, входження дитини в систему культурних норм поведінки та взаємин між статями. 

Малюк сам активно черпає інформацію з навколишнього оточення про те, що його цікавить. Сучасний дошкільник статево соціалізується, отримуючи відповідні знання з потоку загальної інформації. Численні дослідники дотримуються думки, що ставлення до себе, до особи власної та протилежної статі у дитини складається не в результаті якогось курсу навчання, а внаслідок засвоєння основних життєвих принципів під впливом та за сприяння дорослих. 

Останні десятиліття у свідомості багатьох батьків виховання синів і доньок відрізнялося хіба щодо їхніх обов’язків у господарчих справах та силу впливу на них (із дівчатками треба бути лагіднішими, а з хлопчиками – суворішими). 

Інформація, яку батьки або педагоги надають дітям, відповідаючи на їхні запитання щодо статей та відносин між ними, має значення лише в тому разі, якщо дитина відчуває, що дорослі сприймають її як особистість з почуттям власної гідності, не іронізують і не лицемірять з нею. 

Глибокий слід у свідомості дитини залишають повсякденні спостереження за власними батьками. Малі бачать, як мама займається суто жіночими справами, а тато – чоловічими. Усе це допомагає хлопчикові або дівчинці зрозуміти власну статеву роль у житті. Якщо в родині панує щира, сердечна атмосфера, в дитини не виникатиме таємного бажання віддати перевагу одному з батьків. На всі дитячі запитання, включно й статевого характеру, слід відповідати точно, стисло, правдиво. 


Психофізіологічні особливості хлопчиків та дівчаток варто обов’язково враховувати як необхідність у роботі з дітьми дошкільного віку. 

Перераховуємо декілька з них:

- у хлопчиків та дівчаток різна швидкість фізичного дозрівання;

- мозок хлопчиків більш асиметричний, ніж у дівчаток;

- дівчатка дисципліновані та зосереджені до практичних завдань та дій;

- дівчатка схильні діяти за алгоритмом, краще виконують знайомі завдання;

- у дівчаток емоції впливають на зростання загальної активності, хлопчики на емоційний фактор реагують короткочасно.


Важливо при врахуванні психофізичних особливостей враховувати такі педагогічні стратегії: 


- надання змістових завдань з урахуванням статі дитини;

- враховувати особистий простір дитини в організації навчальної діяльності;
- враховувати способи сприйняття інформації;
- ініціювати спілкування з представниками протилежної статі задля розгортання сюжетно-рольової гри, об’єднання зусиль у колективній праці; 

-працездатність хлопчиків та дівчаток упродовж заняття різна, активність дівчаток вища. 


Рекомендуємо орієнтовну тематику занять для дітей середнього та старшого дошкільного віку дошкільного віку з питань формування гендерної культури особистості:


«Ми – різні, ми – рівні»

«Я – хлопчик, я – дівчинка»

«Права та обов’язки кожного з нас»

«Дерево рівності»

«Я вибираю своє право на…»

«Що нас об’єднує і в чому ми – індивідуальності».

Алгоритм роботи щодо профілактики, ґендерно - обумовленого насильства, виховання гендерної культури та гендерної рівності в системі освіти. 

- Сприяти самопізнанню, самореалізації, самоствердженню самовдосконаленню особистості;

- Розвивати навички відповідальної і водночас безпечної поведінки, умінь адекватного прийняття рішень у різноманітних, у т. ч. складних життєвих ситуаціях;-Сприяти формуванню громадянської позиції особистості.


Позаурочна виховна робота – один із найважливіших засобів педагогічного впливу на духовне становлення дітей, на формування їхньої активної громадянської позиції, необхідна умова збагачення інтелектуального, творчого потенціалу вихованців, найбільш повного розвитку здібностей, талантів в інтересах самої особистості й суспільства. 

Організувати систему виховної роботи педагогічно вміло й компетентно з урахуванням вимог часу й можливостей дітей – досить складне, адже вона вирішує завдання цілісного формування й розвитку особистості. 

У зв’язку з цим 
Надзвичайно важливим є комплексний підхід до проведення виховних заходів,що залежить від уміння педагога ставити й вирішувати одночасно різні виховні завдання.

Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти


Педагоги: он-лайн тест «Подорож по пустелі»

https://psychologytoday.su/psikhologchna-osvta-1/asotsativnii-test-podorozh-po-pustel-39448


Кругообіг в закладі дошкільної освіти

Найскладнішим завданням для практичного психолога дитячого садка - це організація продуктивної взаємодії всіх учасників педагогічного процесу, навчання їх взаємодії один з одним і всіх разом. Ця взаємодія або спільна робота можлива за умови розуміння і чіткого виконання всіма фахівцями своїх професійних і функціональних обов'язків. Повноцінність взаємодії, яка обумовлює ефективність діяльності, можлива тоді, коли, з одного боку, є однодумці, а з іншого боку - кожен чітко розуміє свої функції і можливості, вихователь не підміняє батьків або психолога, а психолог - вихователя і батьків.


Педагогічні працівники

Перші учасники кругообігу - це педагогічні працівники.
Основні напрями роботи. Круглий стіл, тренінги, семінари-практикуми, діагностика, індивідуальне консультування, пам'ятки, загальні рекомендації.

Батьки 


Наступні учасники - це батьки, на яких покладена вся відповідальність за виховання дітей, але які, в силу своєї не інформованості, покладають цю відповідальність на вихователів, психолога. І перше завдання - донести до батьків важливість виховного процесу саме з боку батьків, допомогти і підказати як правильно потрібно поводитись в тій чи іншій ситуації, як знайти спільну мову зі своєю дитиною не нашкодивши.Основні напрями роботи. Психологічна просвіта, консультування, діагностика, психологічний стенд «Психолог радить», сторінка прктичного психолога на сайті.



                                              

Діти

Ну, і звичайно ж найголовніші учасники всього педагогічного процесу - це діти.


                                                        
Основні напрями роботи:

Діагностична робота - це психологічне обстеження груп дітей. Для виявлення рівня розвитку або причин, які гальмують цей розвиток і навчання.
Корекційно-розвиваюча робота. Це напрямок діяльності психолога є найбільш складним і відповідальним, тому що включає в себе широкий спектр форм роботи. Це індивідуальні та групові заняття, робота з проблемами, як групи дітей так і окремих дітей, особистісних та пізнавальних сферах. І звичайно ж підготовка дітей до навчання в школі.
Підтримка дітей, які потрапили в скрутні життєві обставини. Індивідуальні бесіди, консультації з близькими дитині людьми.
Підтримка обдарованих дітей. Створення умов для подальшого розвитку їх творчих здібностей.
Підтримка дітей, які потребують підвищеної уваги. До них відносяться: неспокійні, конфліктні, соромливі, агресивні, замкнуті і тривожні діти, а також діти з мовними порушеннями і з затримкою психічного розвитку. Найголовніше це своєчасне виявлення таких дітей, виявлення причин подібного прояву. І виходячи з причин допомагати дітям адаптуватися в суспільстві. Бути впевненим у своїх силах.
Дуже важливим пунктом роботи практичного психолога є підготовка дитини до навчання в школі. Це проходить жирною рискою через всю роботу зі старшими дошкільниками.
Основні блоки при підготовці дитини до навчання в шолі:
Морфогенетична (психофізіологічна)
- стан здоров'я;
- функціональна зрілість.
Соціальна
- соціально-особистісна зрілість майбутнього першокласника
Психологічна
- мотиваційна сфера;
- інтелектуальна сфера;
- эмоційно-вольова сфера.

Педагоги: он-лайн тест із самопізнання
https://inlviv.in.ua/zhittya/psihologiya/test-ne-rozdumuyuchy-nazvit-tvarynu-yaku-vy-pobachyly-pershoyu-i-vy-bagato-chogo-zrozumiyete-pro-sebe




Комментариев нет:

Отправить комментарий